Juurihoito tehdään useimmiten hampaan sisällä, hammasytimessä, olevan tulehduksen vuoksi. Tulehdus voi aiheuttaa voimakkaan kivun tai se voi olla täysin kivuton.

Tulehtuneessa hampaassa voi alkuvaiheessa ilmetä sykkivää kipua ja myöhemmin voimakasta, säteilevää kipua. Tulehduksen alussa kylmä voi pahentaa kipua, myöhemmin taas kuuma. Joskus hammasytimen tulehdus voi edetä huomaamattomasti jopa hammasta ympäröivään luuhun. Se huomataan tällöin joko oireiden myötä tai hampaiden röntgenkuvauksella.

Syvä reikä, laaja lohkeama tai kiinnityskudostulehdus

Usein hampaan juurihoidon tarpeen syynä on syvälle ulottuva reikä. Muita syitä voivat olla esimerkiksi hampaan laaja lohkeaminen tai voimakas hampaaseen kohdistuva isku ja pitkään jatkunut narskuttelu. Juurihoidon tarpeen arvioinnissa käytetään apuna vitaliteettimittaria, joka mittaa sähköisesti hampaan elävyyttä.

Juurihoidossa hammas avataan ja sen sisältä poistetaan hermot ja verisuonet. Hammasta hoidetaan lääkkeillä, jotka tappavat tulehduksen aiheuttaneet mikrobit. Lääkeaine jätetään hampaaseen vaikuttamaan ja hoidon ajaksi laitetaan väliaikainen paikka. Kun hoito on valmis, juuri täytetään ja tehdään paikka.

Juurihoidon hinta

Juurihoidon hinta vaihtelee juurihoidon vaativuuden mukaan ja hintamme juurihoidoille on 450-550€. Ota yhteyttä ja varaa aika tarkastukseen niin selvitämme millainen juurihoito sinulle on tarpeellinen ja osaamme antaa arvion juurihoidon hinnasta.

Varaa aika

Soita numeroon: 02 279 0279 tai siirry sähköiseen ajanvaraukseen.

Vieritä ylös